Πλαίσιο της ΑΡΕΝ στην Γενική Συνέλευση του ΠΤΔΕ

Όργανα Συνδιοίκησης-Δράση Συλλόγου

Στο εαρινό εξάμηνο, όπως και στο προηγούμενο, το τμήμα μας έκλεισε λόγω υποχρηματοδότησης. Συγκεκριμένα, το τμήμα δεν πήρε τις απαραίτητες πιστώσεις για τη λειτουργία του, (5,4 είναι ο κατώτατος αριθμός πιστώσεων για το τμήμα και το τμήμα πήρε μόλις τις 5).

Η λύση που δόθηκε, είναι η πλέον βραχύβια, το πρόβλημα θα επαναλαμβάνεται σε κάθε εξάμηνο. Και, όπως μας ενημέρωσε ο αντιπρύτανης Παπαματθαιάκης η μόνη λύση είναι να αποφασίσει το τμήμα να κόψει μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών του ή να κάνουμε καθημερινές…εκδρομές (προσοχή,δεν αστειευόμαστε!) στο Ηράκλειο για να κάνουμε Φυσική,Μαθηματικά,Βιολογία,κτλ…

Σε αυτό το θέμα,αντί ο σύλλογος να απαντήσει δυναμικά και με βασική απαίτηση να υπάρχουν μόνιμοι καθηγητές που να καλύπτουν το φάσμα του οδηγού σπουδών,η ΠΑΣΠ επέλεξε να «δράσουμε» μέσα από το Διοικητικό Συμβούλιο,χωρίς να ασκούμε καμία ουσιαστική πίεση στην Πρυτανεία και το Υπουργείο,αρνούμενη το συνεχές αίτημα της ΑΡΕΝ για άμεση σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης Φοιτητών ΠΤΔΕ,για να ενημερωθούν οι φοιτητές/τριες και να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις για το μέλλον του τμήματος.

Όσον αφορά τη λειτουργία του Συλλόγου,πέρα από την ανυπαρξία Γενικών Συνελεύσεων που συστηματικά αρνείται η ΠΑΣΠ,ο δικομματισμός έχει καταφέρει και στο ΠΤΔΕ να απαξιώσει τις συλλογικές διαδικασίες.

Από τη μία η ΠΑΣΠ με την ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ εμμονή της που δεν επιτρέπει στα μέλη του ΔΣ να έχουν το καταστατικό του Συλλόγου,επικαλούμενη αστείες δικαιολογίες.Πως απαιτείτε συνάδελφοι σεβασμό στους θεσμούς και το καταστατικό όταν εσείς οι ίδιοι αποκρύπτετε από τις υπόλοιπες φοιτητικές παρατάξεις το καταστατικό?Η δεξιά κατρακύλα δεν έχει πλέον όρια…

Η ΔΑΠ,από την άλλη,απέχει από τις συλλογικές διαδικασίες (ΓΣ.ΔΣ) με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο σύλλογος να πάρει αποφάσεις για σοβαρά ζητήματα.

Αν η ΔΑΠ θεωρεί πως το πανεπιστήμιο αρχίζει και τελειώνει στο Πολιτικό και τη Φιλοσοφική (που εκεί διατηρεί τη δύναμη της),τότε θα της απευθύνουμε μια τίμια πρόσκληση:

Στις 13 Μάη,κάντε τη χάρη στους φοιτητές να μην καταθέσετε ψηφοδέλτιο…Έτσι κι αλλιώς απόντες θα είστε από τις διαδικασίες του Συλλόγου!

Εκπαιδευτική Αναδιάρθρωση/Οδηγός Σπουδών

Νομιμοποίηση των ΚΕΣ:

Αναθεώρηση του άρθρου 16 από την πίσω πόρτα!

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ

Όσα κολέγια έχουν ή πάρουν άδεια λειτουργίας μπορούν να παρέχουν αναγνωρισμένα πτυχία, ισότιμα των δημόσιων ΑΕΙ, συνεργαζόμενα με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. Αναγνωρίζονται ως εκπαιδευτικοί φορείς τα κολέγια και τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και εντάσσονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Άδεια ίδρυσης κολεγίων χορηγείται σε φυσικά πρόσωπα, σε ενώσεις προσώπων και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου! Ιδιωτικά πανεπιστήμια δηλαδή! Γιατί ίδρυμα που πουλάει πτυχία με ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των δημόσιων ιδρυμάτων, που ορίζει δίδακτρα, που ανήκει σε έναν επιχειρηματικό όμιλο, είναι ή δεν είναι ιδιωτικό ΑΕΙ;

Οι έλεγχοι και οι προϋποθέσεις για τα κολέγια που ορίζει ο νόμος είναι πραγματικά για γέλια. Εγγυητική επιστολή 500.000 ευρώ, βιβλιοθήκη, εργαστήρια ανάλογα με τις ειδικότητες που παρέχονται, οπτικοακουστικά μέσα και μια αίθουσα υπολογιστών με πρόσβαση στο διαδίκτυο, όροι που καλύπτονται κι από συνοικιακό φροντιστήριο και που έχουν μοναδικό στόχο να προσθέσουν κύρος στα παραμάγαζα των ιδιωτικών ΑΕΙ του εξωτερικού και να προσελκύσουν ευκολότερα, με τις ευλογίες του κράτους, την πελατεία τους.

ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ, ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!

Ξαφνικά η κυβέρνηση κόπτεται για τα δικαιώματα των αποφοίτων των κολεγίων, που μέχρι τώρα αμφισβητούνται. Και τα δικαιώματα των χιλιάδων αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ που πετιούνται στην ανεργία; Η ισοτίμηση ενός 3τούς κύκλου σπουδών ενός κολεγίου (bachelor) με το πτυχίο ενός δημόσιου ιδρύματος, είναι ή δεν είναι υποτίμηση για το δεύτερο; Προωθείται έτσι η διάσπαση των πτυχίων μας σε βασικό (bachelor) και συμπλήρωμα (master). Κι όσο κατακερματίζουν τα πτυχία, τόσο κατακερματίζουν και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, τόσο ριζώνει ο ανταγωνισμός ανάμεσά μας και το εργασιακό μας μέλλον γίνεται αβέβαιο, αφού όσο λιγότερα ξέρεις, τόσο λιγότερα απαιτείς.

Αν και σε νομοθετικό επίπεδο η κυβέρνηση έχει περάσει το μεγαλύτερο κομμάτι της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης (χωρίς να ξεχνάμε την ήττα της στο ζήτημα της αναθεώρησης του άρθρου 16, που προσπαθεί να παρακάμψει μέσω νόμων), στην πραγματικότητα η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση έχει μείνει στα χαρτιά, κάτι που η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά (αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ατομικός φάκελος, πιστωτικές μονάδες κτλ). Φυσικά αρνείται να το παραδεχτεί προκειμένου να δείξει «ότι οι μεταρρυθμίσεις προχωράνε».

Ας δούμε όμως πως έχει η κατάσταση συγκεκριμένα:

-ενταση εξεταστικων-ταξικών φραγμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση-βάση του 10 : Πρόκειται για την άλλη όψη της ισοτίμησης των ΚΕΣ-ΚΕΚ-ΙΕΚ και αναγκαίο βήμα για την ακύρωση της –τυπικά- ισης δυνατότητας προσβασης των νέων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανεξάρτητα ταξικής προέλευσης, κατι που ηταν κατάκτηση του λαικου κίνηματος και αγώνας δεκαετιών. Παράλληλα, η βάση του 10 θα προκαλεί νομιμοποίηση «από τα κάτω» των κολλεγίων και θα πίεσει αφόρητα τα δήμοσια πανεπιστήμια και τους όρους λειτουργίας των.

-λίστα Συγγραμμάτων:

Οι φοιτητές δικαιούνται συγγράμματα μόνο για όσα μαθήματα απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου, ενώ ακόμη και αν αλλάξει το σύγγραμμα σε κάποιο μάθημα δεν δικαιούνται να το πάρουν. Αυτό οδηγεί σε περικοπή πάρα πολλών συγγραμμάτων ,ιδιαίτερα σε σχολές που οι δηλώσεις μαθημάτων υπερβαίνουν πολλές φορές ακόμη και κατά το ήμισυ αυτόν τον αριθμό μαθημάτων ενώ προϋποθέτει ότι ο πρωτοετής φοιτητής θα κάνει λεπτομερειακό, ακριβή και μακροχρόνιο σχεδιασμό χωρίς να έχει εικόνα των μαθημάτων

Σε περίπτωση που το σύγγραμμα σε κάποιο μάθημα αλλάξει, οι φοιτητές μεγαλύτερων ετών που το έχουν δηλώσει και στο παρελθόν δε δικαιούνται να πάρουν το νέο.

Περικόπτονται όσες σημειώσεις των διαλέξεων παρέχονταν δωρεάν από τα πανεπιστημιακά τυπογραφεία καθώς και εργαστηριακοί οδηγοί.Έτσι νομιμοποιείται ο κάθε…Κλαψινάκης να πουλάει σημειώσεις που θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν από το φωτοτυπικό κέντρο.

-δομή σπουδών (bachelormaster): Προωθείται με μεγάλη κινητικότητα, η εφαρμογή των 2 κύκλων σπουδών, που αποτελεί μέγιστη πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης. Επιχειρείται μάλιστα να εμφανιστεί σαν μία αναβάθμιση των 5ετων σχολών (σε επίπεδο master) αποσιωπώντας την de facto ισοπέδωση των 4ετων σχολών σε επίπεδο bachelor. Αποτελεί μία συγκλονιστική εξέλιξη-τομή στη φυσιογνωμία των ελληνικών πανεπιστημίων αλλά και των εργασιακών «σταθερών», που πρέπει να απαντηθεί. Αυτή η κίνηση, μαζί με τις πιστωτικές μονάδες-συμπληρώματα διπλώματος που αποτελούν αιχμή της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης, θα σηματοδοτήσουν μία ολοκληρωτική ρευστοποίηση ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων,τόσο σε κύκλους σπουδών, αλλά και σε κατάργηση του πτυχίου σαν όπλο συλλογικής κατοχύρωσης, μια κίνηση αναγκαία και αντίστοιχη με τις ανάγκες του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής σήμερα.

-αξιολόγηση-πιστοποίηση: Ο νόμος για την αξιολόγηση είναι ακόμα ανενεργός από το 2005, οπότε και ψηφίστηκε. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση προσπαθεί μέσω των εσωτερικών κανονισμών να επαναφέρει την αξιολόγηση. Να θυμηθούμε ότι η αξιολόγηση είναι βασικός κόμβος της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, καθώς αποτελεί τον εκβιαστικό μηχανισμό πειθάρχησης των ιδρυμάτων στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση διότι συνδέει τη χρηματοδότησή τους με αυτήν. Αυτός είναι ένας ακόμα παράγοντας που δείχνει πόσο αποσπασματική, ελλιπής, πολιτικάντικη, αλλά και η επικίνδυνη είναι η υποτιθέμενη αντιπαράθεση της ΠΑΣΠ με την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, που θεωρεί πως προσθέτοντας έναν ακαδημαϊκό προσδιορισμό σε μία τόσο βασική αιχμή της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, αλλάζει και τον χαρακτήρα της. Τέλος η περίφημη πιστοποίηση της ποιότητας των σπουδών, που κάθε τόσο ακούγεται «καλοπροαίρετα», δεν είναι παρά οι αντικειμενικές ανάγκες του κεφαλαίου σήμερα στο χώρο της εκπαίδευσης.

-εντατικοποιηση-αυταρχικοποιηση σπουδων: Στο επίπεδο της αυταρχικοποίησης, η κυβέρνηση αρκέστηκε –προς το παρόν- στη ρητορική περι «επιβολης κανόνων που διασφαλίζουν τη δημοκρατία και το πανεπιστημιακό ήθος» και δεν εμπλέκεται άμεσα στην εφάρμογη αυτών μέσα στα ιδρύματα, ενώ παράλληλα συστηματοποιεί τις προσπάθειες ουσιαστικής κατάλυσης του ασύλου από τα μέσα (ΔΑΠ,ΠΑΣΠ,αντιδραστικοί καθηγητές) αλλα και από τα έξω (αστικα ΜΜΕ, «ευσυνείδητοι» εισαγγελείς). Αντίθετα, στο κομμάτι της πιο «συγχρονης-αποτελεσματικής» (βλεπε αυταρχικής) λειτουργίας των σχολών, εντείνει τα ταξικα φίλτρα και λειτουργεί ως μηχανισμός ένταξης των νέων στην «εργασιακή πραγματικότητα» και δίνει την κρίσιμη μάχη μετατρόπης της συλλογικής συνείδησης του φοιτητικού σώματος σε ατομικών ανταγωνιστών για μία καλύτερη θέση στο επισφαλές μέλλον.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:



  • Να καταργηθεί ο νέος νόμος πλαίσιο. Να καταργηθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.

  • Καμία συμμετοχή στο στημένο διάλογο του υπουργείου.

  • Ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτά.

  • Όχι στον πρότυπο εσωτερικό κανονισμό. Όχι στα τετραετή αναπτυξιακά προγράμματα. Όχι στην αλλαγή του τρόπου διανομής των συγγραμμάτων. Όχι στο νόμο για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων.

  • Κατάργηση των κολεγίων και κάθε μεταλυκειακού μηχανισμού κατάρτισης.

  • Απορρόφηση των φοιτητών των ΚΕΣ, των ΙΕΚ στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς προπαρασκευαστικό έτος.Κατάργηση της βάσης του 10.

  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, κάτω τα χέρια από το άρθρο 16.

  • Άμεση πρόσληψη καθηγητών μόνιμης και σταθερής απασχόλησης και μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων.Τέρμα πια στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

  • Κανένας περιορισμός του ασύλου. Κανένας security στα πανεπιστήμια.

  • Αμοιβή των ωρών πρακτικής άσκησης των εξόδων που κάνει ένας φοιτητής για την προετοιμασία τα διδασκαλίας του στα πλαίσια της πρακτικής

  • Όχι στην εξίσωση ορίων ηλικίας ανδρών – γυναικών. Πλήρης δημόσια και δωρεάν ασφάλιση για όλους και όλες.

  • Κατάργηση των νόμων Σιούφα – Ρέππα – Πετραλιά για το ασφαλιστικό.


ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:


  • Νέα Γενική Συνέλευση Φοιτητών ΠΤΔΕ την Τετάρτη 29 Απρίλη

  • Παράσταση διαμαρτυρίας στην επόμενη Γ.Σ.Τμήματος την Τετάρτη 8 Απρίλη με αίτημα να παρθεί πίσω η απόφαση για την αξιολόγηση.

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s